Tarta cu ovaz si avocado

Imi plac deserturile simple, cat mai simple, rapide si neaparat foarte gustoase. Imi plac combinatiile dulci si usor picante in acelasi timp, in preparate ce pot fi savurate ca o simpla gustare la birou.

Pentru ca nu se intampla sa gatesc cu faina, dar as fi mancat o tarta, mi-am ales ca si ingrediente de baza ovazul si banana in loc de zahar.

Ingrediente pentru 10 portii:

  • 3 banane
  • 1 avocado
  • 30 grame ghimbir proaspat
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • sucul de la jumatate de lime
  • 60 grame migdale hidratate
  • 70 grame fulgi de ovaz
  • 10 curmale
  • scortisoara pudra

Modalitate de preparare:

Se pun intr-un recipient bananele taiate, avocado, esenta de vanilie si sucul de lime pe care le mixam cu ajutorul blenderului vertical.

Migdalele hidratate in prealabil pentru 12 ore, se toaca cu ajutorul unui cutit ca in imaginea de mai jos.

Migdale tocate

Dupa ce au fost maruntite se adauga in compozitia initiala, impreuna cu fulgii de ovaz, ghimbirul ras si curmalele taiate in cubulete.

Se amesteca compozitia cu ajutorul unei linguri, dupa care se rastoarna in tava tapetata cu hartie de copt.

Amestecul poate fi modelat foarte usor cu ajutorul unui cutit.

La final, inainte de a fi pudrata cu scortisoara, eu am mai ras putin ghimbir pentru a fi sigura ca isi va face simtita prezenta in momentul servirii.

Tarta se introduce in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 30 minute.

Tarta cu ovaz si avocado

Dupa ce a fost scoasa din cuptor, se lasa sa se raceasca pentru a putea fi portionata.

Va recomand cu caldura aceasta tarta cu ovaz si avocado! Musafirilor din aceasta seara le-a placut foarte mult. 🙂

Tarta cu ovaz si avocado

Sa aveti pofta 🙂

Util: Prin hidratarea migdalelor se creste calitatea nutritionala si se lucreaza la procesul de eliberare a enzimelor, ceea ce le va face mai usor de digerat. Un alt beneficiu al hidratarii este acela ca devin mult mai gustoase, prin prisma faptului ca se curata de tanine. In mod normal incep hidratarea seara, dupa 9 ore schimb apa si le las pentru inca 4 ore. Dupa procesul de hidratare, in mod normal migdalele sau nucile se lasa la uscat in deshidrator sau cuptor, insa eu hidratez o cantitate mica, pe care imi place sa o consum imediat ce le scot din apa si le clatesc bine.